Popular Posts

۱۳۹۳ آبان ۷, چهارشنبه

ترکیه: فدراسیونِ جهانی سندیکاهای کارگری تهدید و ارعاب توسط صاحبان معادن را محکوم می‌کند

 

فدراسیونِ جهانی سندیکاهایِ کارگری  سیاست‌های صاحبان معادن در ترکیه مبنی بر اخراج بیش از ۵۰۰۰ کارگر- که اخیرا برای بهبود شرایط ایمنی در معادن و نیز حقوق قانونی معدنچیان رای داده بودند- را شدیدا محکوم می‌نماید.
بعد از فاجعه دردناک و جنایتکارانه حادثه معدن در سومای ترکیه در ماه می گذشته و بعد از سال‌ها مبارزه کارگران و قرار گرفتن ترکیه در رده سوم از نظر داشتن بدترین شرایط ایمنی کارگران (طبق اعلام سازمان بین‌المللی کار) لایحه جدیدی در ترکیه ارایه شده است که مبتنی بر کاهش ساعات کاری معدن کاران از ۴۸ ساعت در هفته به ۳۰ ساعت، اجرای پاره‌ای از اقدامات پایه‌ای ایمنی و بهبود شرایط کاری است؛ و در مخالفت با آن ۳۷ شرکت استخراج معدن اعلام نمودند که کار خود را متوقف نموده و بیش از ۵۰۰۰ معدن کار را از کار بیکار نمودند.
فدراسیون که نمایندگی بیش از ۹۰ میلیون عضو از ۱۲۶ کشور جهان را دارا است، این اقدام صاحبان معادن را محکوم نموده و آن را تلاشی در جهت ترساندن زحمتکشان از بیکاری و مقابله با لایحه مذکور میداند. آنان ایمنی را فدایِ سود سرمایه می‌کنند. همچنین شرکت‌های خصوصی در تلاش هستند که فشار را روی دولت افزایش دهند تا مالیات دهندگان سوبسید بیشتری به آنان بدهند تا به اصطلاح «ضرر» خود را جبران نمایند.
فدراسیون پشتیبانی خود را با معدن‌کاران و زحمتکشان ترکیه اعلام نموده و در کنار آنان بوده و مبارزه خود را برای شرایط کاری و زندگی بهتر ادامه خواهد داد و تاکتیک‌های صاحبان معادن را مردود می‌داند.
بدون زحمتکشان و کارگران توسعه وجود نخواهد داشت. ایمنی آنان هزینه اضافه نیست بلکه پیش شرط انجام کار است.