Popular Posts

۱۳۹۳ آبان ۷, چهارشنبه

کنفرانس سندیکاهای کارگری کشورهای عربی



کنفرانس سندیکاهای کارگری کشورهای عربی: دبیرکل فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری بر مواضع اصولی فدراسیون در مورد مسائل اساسی دنیای عرب تاکید می‌نماید.
هیئتی از فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری به سرپرستی دبیرکل آن در جشن افتتاحیه کنفرانس سازمان‌های کارگری عرب در قاهره مصر،‌ در روز یکشنبه ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۴ شرکت نمودند.
جورج ماوریکوس در این کنفرانس که با حضور نمایندگان کارگران، دولت، وزرای کار و اتحادیه‌های کارگری تشکیل یافته بود، سخنرانی نموده و به سه مطلب مهم مربوط به زحمتکشان دنیای عرب زبان: تجاوزات امپریالیستی، همبستگی با مردم فلسطین و مبارزه برای شغل مناسب و علیه بیکاری اشاره نمود.
 سازمان‌های وابسته به فدراسیون در حاشیه این کنفرانس ملاقات‌هایی را ترتیب دادند که موضوع برنامه کاری سال ۲۰۱۴ را بررسی نمایند.
گوشه‌هایی از سخنرانی دبیرکل فدارسیون را در زیر می‌خوانید:
«کنفرانس سازمان‌های کارگری عرب بعد از جنایات دولت صهیونیستی اسراییل علیه مردم فلسطین که در جهت توسعه مناطق اشغالی بود، تشکیل می‌شود.
این کنفرانس در دوره‌ای برگزار می‌شود که امپریالیزمِ امریکا و اتحادیه اروپا هرچه بیشتر حریص شده‌اند که طرح «خاورمیانه جدید» را اجرا نمایند.
این کنفرانس در مقطعی برگزار می‌شود که مردم جهان عرب با تجاوزات بیشتری روبرو هستند؛ و همزمان با مشکلات بسیار زیادی مانند: میزان بیکاری بسیار بالا، دستمزد پایین، عدم برخورداری از تامین اجتماعی، مشکلاتی در رابطه با مسکن و بیمه درمانی  روبرو هستند.
ما معتقدیم که این موضوعات حیاتی بایستی که در مرکز مباحثات این کنفرانس باشند. ما برای موضوعات ذکر شده نظر خود را بیان می‌نماییم:
فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری که نماینده بیش از ۹۰ میلیون کارگر از ۱۲۶ کشور را دارد، با مواضع و عملکرد خود همیشه در کنار ملت‌های عرب زبان بوده است.
ما با عملکرد خود و مواضع اصولی‌مان، مخالف حملات امپریالیست‌ها و قدرت‌های خارجی در امور داخلی کشورهای جهان عرب هستیم. ما همیشه علیه جنگ در عراق بوده و خواهیم بود. ما مخالف دخالت نیروهای خارجی در سوریه هستیم.
نتیجه چنین سیاست‌هایی گسترش بیکاری، مهاجرت‌های اقتصادی و افزایش فقر می‌شود.
شرایط امروزه بسیار وخیم است! هیچ نوع «دموکراسی» با این جنگ‌ها برقرار نشده است! بدون«صلح» هیچ «آرامشی» برقرارنخواهد شد! و حاصل آن فقط خون‌ریزی، بیکاری و افزایش مهاجرت برای توده مردم و سود کلان برای شرکت‌های چند میلیتی است!.
فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری بطور آشکارا نقش مراکز مختلف امپریالیستی را که بصورت نظامی یا سیاسی و یا سایر طروق در صدد کنترل کشورهای دیگر هستند را محکوم می‌کند؛ تلاش آنان فقط برای غارت ثروت کشورهای منطقه بوده و در صددند که منافع کوتاه مدت و دراز مدت خود را در منطقه داشته باشند.

مواضع فدراسیون شفاف‌ هستند!
ما براین باوریم که مردم و فقط مردم یک کشور دارای این حق هستند که برای حال و آینده خود تصمیم بگیرند. ثروت هر کشوری بایستی که در جهت منافع و کامیابی خود مردم استفاده شود.
دوماً، فدراسیون همیشه در کنار مردم فلسطین در مبارزه علیه اشغالگران اسراییلی بوده است. ما به خوبی جنایتکاران و قربانیان را،  متجاوزین و کسانی که از خانه و کاشانه خود دفاع می‌کنند، می‌شناسیم.
ما از تمامی سازمان‌های بین المللی وسازمان ملل متحد می‌خواهیم که یکی از ده‌ها قطعنامه که از سال ۱۹۴۸صادر شده است و در رابطه با ایجاد کشور مستقل فلسطینی است، حمایت نمایند و به اشغال سرزمین‌های فلسطینی، لبنانی و سوری پایان دهند. این مصوبه‌ها نمی‌توانند فقط روی کاغذ باقی بمانند واین جنایت باید خاتمه یابد.
همزمان با آن فدراسیون کارزار همبستگی بین‌المللی خود را با مردم فلسطین ادامه خواهد داد. ما از همه سندیکاهای کارگری درخواست نمودیم که با برگزاری تظاهرات و راهپیمایی‌های اعتراضی و جمع آوری کمک‌های مالی و تجهیزات بهداشتی و دارو به مردم فلسطین کمک نمایند. بزودی این کمک‌ها به فلسطین ارسال خواهد شد.
ما در کنار مردم سوریه، لبنان و عراق علیه تجاوزات خارجی و امپریالسیم ایستاده‌ایم؛ و سرانجام، در سوم اکتبر ۲۰۱۴، فدراسیون از همه سندیکاها و سازمان‌های کارگری درخواست می‌کند که در روز اعتراض جهانی متحد عمل نمایند. مبارزه علیه بیکاری و یک شغل شرافتمندانه برای همه و اقدام سریع برای حمایت از بیکاران.
خواهران و برداران عزیز،
از فرصت داده شده سپاسگزارم و یکبار دیگر پشتیانی خود را از مردم جهان عرب اعلام می‌دارم.
فدراسیون به سهم بزرگ تمدن و فرهنگ خلق‌های عرب در تمدن بشری احترام می‌گذارد و از مبارزات آنان حمایت می‌کند.
فدارسیون به همراه اعضای خود که بزرگترین سازمان کارگری در جهان عرب است، با تمام توان خود حمایت‌مان را برای متحد کردن مردم عرب علیه امپریالیسم و بهبود وضع زندگی زحمتکشان عرب ادامه خواهیم داد.
آرزوی موفقیت بیشتر کفرانس زحمتکشان عرب را دارم
متشکرم»