Popular Posts

۱۳۹۲ شهریور ۱, جمعه

زنان شاغلی که درنوبت کاری(شیفت‌های) مختلف کار می‌کنند دچار مشکل بارداری می‌شوند

  
نتیجه یک تحقیق جدید در انگلستان نشان می‌دهد که۸۰  درصد از  زنان شاغلی که در شیفهای شب کار می‌کنند دچار مشکل بارداری می‌شوند. طبق یافته‌های محققین انگلیسی کارهای شیفتی  موجب نامنظم شدن عادات ماهانه شده، و حتی باعث سقط جنین می‌شود. کارهای نوبتی موجب کم خوابی و بهم خوردن روند منظم زندگی عادی و آسیب‌های دیگری به سلامتی زنان شاغل  میزند.
این تحقیق جدید که توسط  دکتر لیندن استاکر (Linden Stocker ) از دانشگاه همپتون جنوبی (Southampton) انگلستان انجام شده است نشان می‌دهد که کار در شیفت خطر بهم خوردن نظم عادات ماهانه و بارداری می‌شود. این تحلیل شامل تمامی مطالعات انجام گرفته از سال ۱۹۶۹ تا ۲۰۱۳ می‌باشد. در این تحقیق مقایسه‌ای انجام گرفته بین کارهای نوبتی و نوبت شب با کارهای روزانه زنان.
نتایج اولیه بیانگر مشکلات بارداری و بهم خوردن روند عادی عادات ماهانه و سقط جنین های ناخواسته می‌باشد. در این مطالعه که شامل بررسی اطلاعات ۱۱۹۳۴۵ از زنان شاغل مورد مطالعه بوده است، مشاهده شده است که این عواقب ۳۳ درصد بیشتر از افرادی بوده که در شیفت‌های عادی کار می‌کنند می‌باشد. و در عین حال افزایش  ۸۰ درصدی بارداری‌های نابهنگام رانشان می‌دهد.
زنان شاغلی که فقط در نوبت کاری شب کار می‌کنند آمار افزایش بهم خوردن نظم عادات ماهانه وجود ندارد و یا سختی بارداری را ندارند ولی افزایش سقط جنین را دارند: محققین یافته‌های خود را «جدید» ارزیابی می‌کنند و معتقد هستند که «یافته‌های ما نشان می‌دهد که نامنظم شدن بارداری زنان شاغل شیفتی در کارشان و نیز درکار  کارفرما هایشان تاثیر دارد»