Popular Posts

۱۳۹۲ آذر ۷, پنجشنبه

اولین اردوی سازمان جوانان فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری در قبرس: سخنرانی توسط جورج ماوریکوس


اردوی فعالین جوانِ سندیکایی

اولین اردوگاه سازمان جوانان فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری با موفقیت تمام در لارنکای قبرس به‌پیش می‌رود. امروز، فعالین سندیکایی جوان از 19 کشور دنیا فرصتِ شرکت در سمینار اصلی در رابطه با تاریخ فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری را یافتند. سخنرانی اصلی توسط رفیق جورج ماوریکوس، دبیرکل فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری ارائه شد. خوشامدگویان و معرفین سمینار رفقا ماپمپیس کیریتسیس، دبیرکل سازمان میزبان، فدراسیون اتحادیه‌های کارگری قبرس و نایب رییس فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری بودند.








قبرس: سازماندهی تظاهراتِ عظیم هبستگی در چارچوب اولین اردوی جوانانِ فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری


در ماه سپتامبر، با ادامۀ برنامۀ خود در اولین اردوی جوانانِ فدراسیونِ جهانی سندیکاهای کارگری،  شرکت کنندگان در اردو در یک تظاهراتِ عظیم مبارزه جویانه در لارناکای قبرس شرکت کردند. شرکت کنندگان توانستند با صدها نفر در تظاهراتی که توسط فدراسیون اتحادیه‌های کارگری قبرس سازماندهی شده بود، آشنا شوند.

ماپمپیس کیریتسیس، دبیرکل فدراسیون اتحادیه‌های کارگری قبرس، سخنرانِ اصلی تظاهرات بود.

سخنرانی وی شامل نکات زیر بود:

"اثرِ بدترین صدماتِ بحران سرمایه‌داری و شدیدترین اثراتِ سیاست‌های ضد-کارگری اجرا شده، بیشتر متوجه جوانان بوده است. ولی آنها پویاترین بخش طبقۀ کارگر هستند؛ و ما امید و چشم‌انداز جنبشِ طبقاتیِ اتحادیۀ کارگری را روی آن‌ها بنیاد می‌گذاریم.

این واقعۀ مهم، که توسط فدراسیون اتحاده‌های کارگری قبرس و فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری سازماندهی شده است، متاسفانه با تحدیدِ جنگ خونین دیگری در همسایگی ما هم‌زمان است. تجاوزِ نظامی که توسطِ امریکا و متحدین آن در اراضی سوریه طرح‌ریزی می‌شود، اگر اجرا بشود، به صلح و امنیتِ منطقه عوارضِ بسیار خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی را به ارمغان خواهد آورد. ما هرنوع دیدگاهی را که برای حل مسئلۀ سوریه از حملاتِ نظامی استفاده بکند، محکوم می‌کنیم.

فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری که همیشه در تمام نقاط جهان به‌عنوان نمایندۀ نیروهای سندیکایی با دیدگاه طبقاتی بوده است، به‌طور سیستماتیک برای همبستگی، ائتلاف و اتحاد نیروهایی با دیدگاه طبقاتی کوشیده است. عامل بسیار مهمی که به‌تواند جهتِ حرکتِ وقایع را عوض کند، تنها نیروی مقاومت پرتکاپو و پیگیرِ مبارزاتِ اجتماعی و سندیکاهای کارگری است. به‌عنوان جنبش سندیکاییِ با دیدگاه طبقاطی، ما موظفیم که در خطِ اول این مبارزه باشیم."

به‌دنبالِ سخنرانی‌های نمایندگان سندیکایی جوان در تظاهرات، برنامۀ فرهنگی با آوازهای انترناسیونالیستی آغاز شد.

از طرف شرکت کنندگان در تظاهرات، دورودهای گرم توسط ال‌ظهرا سهیل از لبنان، مینو منوهر ومن از هندوستان، پولیکارپوس تاکس از جبهۀ رزمنده سراسری کارگرانِ یونان، و لولمیل سیبندا عضو دبیرخانۀ کمیتۀ جوانانِ فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری، ارائه گردید. 

رفیق لولمیل سیبندا از افریقای جنوبی، که در اردوی جوانانِ فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری شرکت کرده بود، در تهنیتِ خود به نمایندگی از طرفِ فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری اظهار داشت، "ما به‌عنوان کادرهای آتی جنبشِ سندیکایی طبقاتیِ بین‌المللی در این‌جا جمع شده‌ایم تا آگاهی سیاسیِ طبقاتی را توسعه به‌دهیم. ما به‌عنوان فرزندان طبقۀ کارگر در این‌جا جمع شده‌ایم تا جهانی را که در آن زندگی می‌کنیم با روشی علمی تجزیه و تحلیل بکنیم.

به‌عنوان آیندۀ جنبشِ سندیکایی طبقاتی کارگران، ما دنیا را با وضع موجود آن به ارث نه‌خواهیم برد. ما تعهد می‌دهیم که جهانی بهتر، جهانی انسانی‌تر، جهانی سوسیالیستی که بهره‌کشی انسان از انسان در آن موجود نباشد را به‌وجود بیآوریم."

رفیق لولمیل سیبندا افزود: "تحتِ پرچم انقلابی پهناورِ فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری، تعهد می‌دهیم که انترناسیونالیسم کارگری را در بین کارگرانِ جوان عمیق‌تر بکنیم.

در این چارچوب، برای افشا و ایزوله کردن وحشیگری امپریالیسم به رهبری امریکا، علیه صهیونیسم، تحریم کشندۀ اسرائیل، در کنار خلقِ سوریه، کوبا، صحرایِ غربی، سوازیلند و فلسطین مبارزه خواهیم کرد.

شکی نداریم که فدراسیونِ جهانی سندیکاهای کارگریِ «موسی مبهیدا» و «اریک متشلی»، راهنمایی لازم را به مبارزه طلبی جوانیِ دبیرخانۀ جوانانِ فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری، فراهم خواهد کرد."