Popular Posts

۱۳۹۳ فروردین ۱۶, شنبه

دفاع از حقوقِ سندیکایی زحمتکشان


سندیکای مستقل کارگران قزاقستان، رهبری فدراسیون را در جریان تعرض دولت قزاقستان به حقوق سندیکاها قرار داد

در ۲۴ فوریه نمایندگانی از سندیکای مستقل کارگران قزاقستان (ZHANARTU) که از اتحادیه‌های وابسته به فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری هستند، در دفتر مرکزی فدراسیون سیاست‌های ضد کارگری در کشورشان و نیز کارزار همبستگی فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری با کارگران قزاقستان را مورد بحث قرار دادند.

در گزارش مختصر نمایندگان کارگری قزاقستان سیاست‌های بیرحمانه ضد کارگری دولت قزاقستان که هدف آن تضعیف جنبش کارگری و نیز سیاست‌های ضد مردمی خصوص سازی در جهت کاهش دستمزد کارگران است را مورد اشاره قرار دادند.

آنان از حمایت فدراسیون تشکر کرده و تاکید نمودند که همبستگی فدراسیون تاثیر عظیمی در مبارزات کارگران قزاقستان دارد.

 اعضای رهبری فدراسیون، جورج مارویکوس و معاون وی والنتین پاکو شرکت کننده در این جلسه، بر همبستگی و حمایت فدراسیون از مبارزات اعضای سندیکای مستقلِ کارگران ZHANARTU و دیگرِ کارگران تاکید نمودند.

آنان تایید کردند که این همبستگی توام بوده با برگزاری کنفرانس حمایت از مبارزات آنان در سازمان جهانی کار و نیز تظاهرات در مقابل سفارتخانه‌های قزاقستان و صدور قطعنامه‌های همبستگی در دفاتر منطقه‌ای فدارسیون و برگزاری جلسات مشورتی در هیأت رهبری سازمان می‌بوده است.

رهبری فدراسیون  تلاشهای دولت برای اعمال سیاست‌های شدید علیه سندیکاها، محاکمه اعضای آنان، ممنوع کردن فعالیت سندیکایی و اعتراضات و اعتصاب کارگری و ممنوع نمودن تشکیل اتحادیه‌ها را محکوم نمودند.

آنان بار دیگر درخواست دارند که دولت وضعیت حقوقی سندیکای مستقل کارگرانِ قزاقستان (ZHANARTU)، که عضو فدراسیون بوده و بطور بین‌المللی شناخته شده است را، برسمیت بشناسد و دولت ۱۰ بار قبلاً بدون دلیل آن را رد کرده است.

برنامه‌های عملی فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری در همبستگی با زحمتکشان قزاقستان بار دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عکس پیوست از جلسه همبستگی فدارسیون با کارگران قزاقستان در کمسیون حقوق بین‌الملل در تاریخ ۱۱ ژوئن ۲۰۱۲، در ژنو است.

۲۴ فوریه ۲۰۱۴
ترجمه از:  http://www.wftucentral.org/?p=7293&language=en