Popular Posts

۱۳۹۲ اسفند ۱۶, جمعه

بیانیه فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری به مناسبت ۸ مارس، روز جهانی زن


۶ مارس آتن
به مناسبت روز جهانی زن، دبیر کل  فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری به زنان زحمتکش تبریک گفته و همبستگی خود را با مبارزات و تلاش‌های روزانه آنان برای بهبود شرایط کار و زندگی اعلام می‌نماید.
جنبش طبقاتی و بین المللی  سندیکاها، سازمانهای وابسته به فدراسیون و دوستان آن همیشه برای تقویت جنبش زنان در تلاش‌ بوده‌اند. بنا به مصوبات کنگره ۱۶ سندیکاهای جهانی کارگران، کمیته‌های زنان بیشتری در ساختارهای سندیکاها شکل گرفته است.
بنا بر برنامه عمل مصوبه شورای رهبری  در سال ۲۰۱۴ در رم، ایتالیا در روزهای ۱۴ و ۱۵ فوریه، فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری تشکیل اولین کنگره جهانی زنان زحمتکش را تا پایان سال ۲۰۱۴ در برنامه خود قرارداده است.
ما بایستی با تلاشهایی که برای تشکیل این کنگره جهانی وجود دارد همراه شویم . با مشکلات ممکنه درگیر شده و بحث در مورد گسترش جنبش کارگری با یک برنامه مشترک برای تقاضاها و هماهنگی برای تقویت جنبش زنان زحمتکش توسعه دهیم. آماده سازی زمینه بیشتری برای بدست آوردن حقوق و دست‌آوردهای بیشترتلاش کنیم.
برای جنبش سندیکایی و طبقاتی، برای فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری ، مبارزه با استثمار مضاعف زنان زحمتکش و قوانین ضد کارگری -که بار مضاعفی را روی دوش آنان قرار می‌دهد- و پاسخگویی به نیازهای امروزی زنان زحمتکش، همیشه در اولویت بوده است.
فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری مبارزات خود را در موارد ذیل تشدید خواهد نمود:
استخدام تمام وقت، دستمزد کافی همراه با برابری کامل و احترام به حقوق کارگران.
دسترسی به آموزش مناسب، توسعه و ارتقا آموزش‌های حرفه‌ای.
گسترش آموزش‌های سندیکایی بر مبنای برابری جنسیتی در محیط‌‌های کاری.
آگاه سازی زنان زحمتکش در مورد قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی مربوط به آنان، توضیح حقوق قانونی آنان و کمک به آنان برای اطمینان از اجرای آن، که شامل مشاوره حقوقی، در مواقعیکه حقوقشان در محیط کار تضییق شده باشد و یا نظارت بر اجرای مصوبات سازمان جهانی کار در محیط‌های کاری.
برای  افزایش توانایی سندیکاها و نیز زنان زحمتکش در مورد  مسایل جنسیتی در مذاکرات دستجمعی و سیاستهای مدیریتی سندیکاها.
تشویق و ترویج مصوبات کنوانسیون‌ها در حذف هرگونه اشکال تبعیض علیه زنان و نیز تبلیغ مصوبات کنفرانس های بین‌المللی که در مورد زنان می‌باشد. (کنوانسیون‌های ۱۰۰، ۱۱۱، ۱۵۶، ۱۸۳ ..)
حمایت از قوانین جهانی برای حفاظت از زنانی که درخانه‌ها کار می‌کنند و تشویق بکارگیری مصوبات. حمایت از تصویب قوانین محلی علیه تبعیض جنسیتی و گسترش اعتراض علیه نابرابری‌ها. ترویج مقرراتی که به همه کارگران اعم از زن ومرد کمک کند تا بتوانند مسئولیت های کاری و خانوادگی را متعادل نمایند و تقسیم عادلانه مسئولیت‌ها.
درخواست از حکومت‌های محلی برای افزایش تلاش برای خدمات بهتر و بیشتر در مراکز نگهداری کودکان و ساللمندان.
گسترش اعتراض‌های آگاهانه و مبارزه برای نشان دادن مزایای برابری جنسیتی در محیط‌های کار در چارچوب فعالیت‌های روز جهانی کارگران، روز جهانی زنان و یا سایر گردهم آییها و کنفرانس‌ها.
گسترش مبارزات برای پرداخت مساوی برای کار مساوی در محیط‌های کاری.
افزایش تلاش‌ها برای حذف آزار و اذیت  جنسی و خشونت جنسی در محیطٔ‌های کاری و درخواست برای تصویب قوانین مناسب در این موارد در هر کشوری.
دبیر کل فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری
ترجمه از:  http://www.wftucentral.org/?p=7323&language=en