Popular Posts

۱۳۹۲ دی ۱۳, جمعه

کارگر فلزکار گزارش می‌دهد

کارگر فلزکار گزارش می‌دهد



گزارش از کارخانه لوازم خانگی نیک‌کالا
شرکت لوازم خانگی نیک کالا با داشتن حدود چهارصد و پنجاه نفر کارگر، فاقد امکانات رفاهی و تعاونی و فروشگاهی است. با وجود مشاغل مختلف و کار در محیط رنگ لعاب و تماس با مواد شیمیایی و برشکاری و پرسکاری و قسمت های جوشکاری و نیمه ساخته و آهنگری، شغل هیچ کدام از این کارگران در گروه کارهای سخت و زیان‌آور قرار نگرفته است. این مسئله همواره جزو خواسته‌ها و دغدغه کارگران است. کارفرما بیشتر با ایجاد فضایی غیر واقعی، نمی‌گذارند مشکلات کارگرها به گوش مسوولین برسد. کارگران با قراردادهای کوتاه مدت سه تا چهار ماه قرارداد می بندند، و پس از سرآمدن مدت اتمام قرار داد، کارگران هربار با تصفیه کامل سنوات روبرو هستند. کارگران با نا امیدی بیشتر روزبه روز نسبت به آینده‌اشان دلسرد تر می شوند. در کارخانه نیک‌کالا کارگران جرات حرف زدن و مطرح کردن مشکلاتشان را ندارند. موارد ذکر شده پاره ای از گرفتاریهای این قشر زحمتکش است.
کارگر فلزکار 
 20/ 8/ 1392



گزارش از کارخانه‌های استان البرز
*ازشش ماه پیش به کارگران کارخانه‌های ماموت سازنده کانتینر، خبرگان میهن سازنده کارتن و اشی ومشی تولید کننده مواد غذایی که در جاده کمال اباد کرج واقع شده اند نهار و سرویس قطع شده و حتا پولش را هم نمی‌دهند.بخشی ازکارگران ماموت شماره 2 پس از اعتراض اخراج شدند.
کارگر فلزکار



گزارش از نیروگاه حرارتی دماوند

150 کارگر شرکتی نیروگاه حرارتی دماوند در اعتراض به عقب افتادن اضافه کاری، عیدی، بیمه، بیمه تکمیلی، و حقوق 510 کارگر مشغول بکار در آن نیروگاه در جلوی در نیروگاه 5 روز دست به اعتراض زدند و خواستار جوابگویی روشن و شفاف از سوی مسوولین شدند. اکثر این کارگران از قسمت بهره برداری نیروگاه هستند،که هر کدام بطور متوسط بین 4 الی 5 میلیون طلب معوقه دارند. اصل موضوع از این قرار است که حدود دو سال می‌باشد که مدیریت نیروگاه به بنیاد شهید محول شده است. بنیاد شهید هم به علت نداشتن تجربه کار نیروگاهی، امور این نیروگاه را به دست شرکت های خدماتی و غیرحرفه‌ای سپرد. در نتیجه چنین مشکلاتی بروز کرد که این شرکت ها حداقل 30 درصد پول دستمزد ماهانه کارگران را به جیب می زنند که در اقدامی راهزنانه از پرداخت 4 سال مالیات کارگران و پرداخت بیمه تامین اجتماعی سهم کارفرما مربوط به شش ماهه دوم سال 91 و خرداد ماه سال 92خودداری کرده است. این درحالی است که 7درصد سهم کارگر از دستمزد کارگران برای پرداخت به بیمه را هم از حقوق کارگران کم کرده و به جیب زده اند. مدت‌هاست که زمزمه اعتراض به این اقدام شرکت در میان کارگران وجود داشته و حتا خود مسولین هم در جریان بودند که به نماینده مقامات شهر دماوند اطلاع داده بودند که برای قانع کردن کارگران حضور داشته باشند. به همین خاطر معاون سیاسی امنیتی فرمانداری پاکدشت، بخشدار شریف آباد و رئیس حراست نیروگاه در بین تجمع کنندگان حاضر شدند. پس از آن مدیر عامل نیرو گاه هم قول داد که مطالبات کارگران را پیگیری کند.
فعلا با دادن وعده، عملی شدن موضوع بحال خود مانده است.  با اینکه مسوولین شهر از قبل می دانستند از قبل نیامدند که موضوع را حل کنند، فقط وقتیکه کارگران اعتراض می کنند آنهم برای همراهی با مدیریت نه کارگران پیدایشان می شود.
کارگر فلزکار
   20/8/1392


کارگر متحد همه‌چیز

کارگر متفرق هیچ‌چیز



به نقل از پیام سندیکا شماره 24