Popular Posts

۱۳۹۳ خرداد ۷, چهارشنبه

فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری سیاستِ جنایتکارانه در رابطه با معادنِ ترکیه را محکوم می‌کند



با کمال تاسف، روز ۱۳ ماه مه ۲۰۱۴، دبیرخانۀ فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری اخبار در رابطه با انفجار مصیبت‌بار در معدنِ زغال‌سنگ سوما، حدود ۲۵۰ کیلومتر جنوب استانبول ترکیه را دریافت کرد. سوما کومور ایسلیتمری صاحبِ این معدن است.

مالکیتِ خصوصی معدن و سیاستِ سودجویانه، که هزینه‌های خریدِ تکنولوژی جدید و تعمیراتِ متناوبِ را تقلیل می‌دهد، فقدانِ جنایتکارانۀ ابتکاراتِ ایمنی مناسب و شدتِ کار، عللِ اصلی انفجار است که به دستگاه برق اصابت کرد و باعث افروختن حریق و تولیدِ گازِ اکسیدی کربن و مسمومیتِ صدها کارگرِ معدن گردید.

این یک حادثه و یک اتفاق تصادفی نبود؛ در سال ده‌ها حوادثِ مهلکِ شغلی در معادنِ ترکیه به‌وقوع می‌پیوندند. بابتِ فقدانِ جنایتکارانۀ ابتکاراتِ ایمنی، فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری دولتِ ترکیه و شرکت‌هایی که معادن را مورد استثمار قرار می‌دهند،  محکوم می‌کند؛ و خواستار پایان بخشیدن به خصوصی سازی ثروتِ مردم و منابعِ طبیعی، نوسازی تکنولوژی که در معادن بکار برده می‌شود، اجرای فوری بازرسی‌های ایمنی، و کاربردِ تمامِ ابتکاراتِ لازم در تمامِ معادن برای حفاظت از جانِ کارگران است.

فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری همدردی خود را با خانواده‌ها و عزیزانِ قربانی‌ها ابراز می‌دارد، و خواستار پرداختِ فوری و کاملِ خسارت به خانواده‌های قربانیان و کارگرانِ صدمه دیده است.

دبیرخانۀ فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری